Forest Man

Lars Larsen's blog

Något om profetiska tider. Hur jag har beräknat mitt datum för återkomsten, 11.11.2020

Publicerad 2020-09-20 11:43:00 i 11.11.2020, Autobiographical notes, Countdown to the Second Coming, Death and resurrection of Jesus, Doomsday, Fasting, Jesus, Judgement Day, Prophecies and number mysticism, Rapture, The Bible, The Millennial Kingdom, The second coming (the return of Jesus), Visions,

Går profetiornas uppfyllelse enligt talmystik? Bibeln verkar i alla fall vara full av talmystik, så om Bibeln är Guds Ord, vilket jag tror den är, måste talmystik vara en del av Guds uppenbarelse. Tänk på siffrorna sju, tolv och fyrtio. Jag hade i våras en fyrtio dagars tid ensam i vildmarken, som jag inte hade planerat skulle vara i fyrtio dagar, det blev bara fyrtio dagar. Det anser jag som talmystik i verksamhet, ty Jesus fastade i vildmarken i fyrtio dagar. Likaså hade jag en råkostfasta sommaren 2008 som varade i precis fyrtio dagar, inte heller det var planerat. Då fick jag min messianska kallelse till att vara naturens messias. Jag såg det som en uppfyllelse av profetior, i mitt liv.
 
Så ja, jag tror på talmystik, och beräknar Herrens ankomst efter talmystik. Hur har jag beräknat mitt datum för Jesu återkomst, 11.11.2020? Jo, nu ska ni få höra:
 
Vi känner alla väl till talen 3,7,12 och 40 i den bibliska talmystiken. Däremot är talet 9 inte så påaktat. Det tillhör mera naturen än Bibeln, ty vi är nio månader i vår mors mage, vilket är mycket betydande. Så jag, som naturens messias, är självklart mycket upptagen med talet nio, ty det framstår för mig som mycket profetiskt, ty det är det tal som går mellan när något är befruktat tills något är fött. Så har också domedagen en befruktning och en födelse, därför är det viktigt att vi räknar med talet nio när vi ska beräkna vår Herres ankomst.
 
Såhär räknade jag ut datumet 11.11.2020 som datumet för Herrens återkomst:
 
Kl. 11.00 - 11.30 på kvällen den 22.1.2011 såg romen Marita Mäntyniemi en gigantisk ängel över skogsbrynet i Finland, på vars ena vinge det stod med stora bokstäver "Sädesfälten vitnat" ("Viljavainiot vaalenneet") på finska. Hon vittnade om händelsen i sin hemkyrka, och det finns radioprogram och youtubefilmer om det. Flera såg ängeln på samma gång. Jag har skrivit om händelsen här.
 
Ta nio år fram från den händelsen. 22.1.2020. Då kommer du exakt till den tidpunkt då coronaviruspandemin bröt ut för fullt i Wuhan i Kina, så att tidningarna upptäckte det. Och 1.2.2020 kl. 16 ljöd domedagsbasunen i Nackareservatet så att jag hörde den. En liten pojke blåste i trumpet. Domedagen hade börjat. Det är nästan exakt nio år sedan Marita Mäntyniemis ängelsyn. Några få dagar längre än nio år, faktiskt. Nio år och tio dagar (det är 31 dagar i januari). Men alla vet att ett barn aldrig föds exakt nio månader efter befruktningen.
 
Ta sedan nio månader och tio dagar fram från 1.2.2020 kl. 16, och du kommer till 11.11.2020 kl. 16. Nästan exakt på mitt domedagsdatum, mycket träffande. Mitt domedagsdatum faller bara sju timmar (!) senare, dvs. kl. 23:11:11 den 11.11.2020. Mycket betecknande.
 
Men ännu märkligare är, att bara åtta månader efter mitt domedagsdatum, har det gått 333 år sedan den finlandssvenske profeten Lars Ulstadius ropade förbannelser över prästerskapet på en gudstjänst i Åbo Domkyrka och dömdes till fyrtio års straffarbete, och med denna händelse inledde Ulstadius pietismen i Europa. Det hände år 1688 den 22 juli. Datumet 22 juli tror jag är den dag då tusenårsriket inleds i världen, efter att jorden legat öde och människotom i åtta månader, efter att vi alla dött av metangasutsläppen i Arktis 11.11.2020. Då föds, eller snarare skapas Jesus på jorden som den andre Adam, den första nya människan. Och det är tusenårsrikets officiella början. Före det firas Lammets Bröllop i himlen, en fest som tar sju månader. Sedan en månad till förberedelser för tusenårsrikets början, och sedan det STORA MIRAKLET, människosläktets nyfödelse i Kristus.
 
Så du kan säga att uppryckelsen sker 11.11.2020, och Jesu återkomst till jorden sker 22.7.2021, medan det är som varmast och ljuvligast på norra halvklotet, där ju också Israel ligger. Jesus skall skapas på nytt i Betlehems skogar, där herdar vallar fåren.
 
O Jesus, min himmelske brudgum, kom snart och hämta din längtande brud, vi har väntat länge på dig! Låt oss jubla och fröjda oss i dig, du vår frälserman, som ska göra allt gott igen!!!!!! Du är vår glädje och stolthet!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lars Larsen

Born 1984 in Finland. Norwegian, lives in Stockholm, Sweden. Poet, ecotheologian and ecophilosopher (though not an academic such in both cases, although he studied theology for almost three years at Åbo Academy University), is also called "The monk" ("munken", he is monk in a self-founded monastery order, "Den Heliga Naturens Orden", "The Order of the Holy Nature"), he calls himself "Forest Man Snailson" (Skogsmannen Snigelson) because of certain strong ties to Nature and the animals, founded among other things through many years of homelessness living in tent, cot, cave and several huts in the Flaten Nature Reserve, the Nacka Reserve and "Kaknästornsskogen" outside of Stockholm. He debuted as a poet in 2007 with "Över floden mig" ("Across the river of me"), published by himself, he has also published an ecotheological work, "Djurisk teologi. Paradisets återkomst" (Animalistic theology. The return of paradise") on Titel förlag 2010. He has published the poem collection "Naturens återkomst" (The return of Nature) on Fri Press förlag 2018 together with Titti Spaltro, his ex-girlfriend. Lars's professions are two, cleaner and painter (buildings). Before he was homeless, but right now he lives in Attendo Herrgårdsvägen, a psychiatric group home for mental patients in Danderyd, Stockholm. His adress is: Herrgårdsvägen 25, 18239 Danderyd, Sverige. One can reach him in the comments section on this blog. His texts on this blog are without copyright, belonging to "Public Domain". He is the author of the texts, if no one is mentioned.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela