Forest Man

Lars Larsen's blog

Jag vill inte brännas. Jag tror jag dör snart

Publicerad 2020-02-06 10:00:00 i Autobiographical notes, Death and life after death,

Påverkad av min andlige tvilling Marcus Mahdis testamente, som finns på hans hemsida, ombestämmer jag mig i mitt testamente som ex-flickvännen Titti Spaltro har hemma hos sig, jag vill inte heller brännas (detta var för att spara mina vänners och familjs pengar), utan begravas utan kista bredvid det plommonträd jag planterade våren 2016 i Nackareservatet, nära min senaste hydda (som röjdes bort nyligen) och som Titti Spaltro vet var är. En begravning på traditionellt sufimuslimskt vis.
 
Jag önskar en minnesstund runt plommonträdet, samt i en passande lokal som Swedenborgskyrkans i Stockholm ena ledare, idéhistorikern Susanna Åkerman får välja ut. Inga präster inblandade. I övrigt får man följa anvisningarna i mitt testamente hos Titti Spaltro.
 
Jag tror jag dör snart.
 
 
Hedersgäster som är specifikt inbjudna till begravningen, dvs. extra välkomna:
 
Kung Carl Gustaf XVI med familj. Dvs. hela kungafamiljen med partners.
 
Carl Uhnbom
 
Miguel Robaina
 
Lars-Gunnar Olsson
 
Antonie Frank
 
Maria Suutala
 
Susanna Åkerman
 
Katarina Wallin
 
Hemlöse gamle Rune, min vän
 
Fredrik Vesterberg
 
Marcus Beijar Mellin (Marcus Mahdi)
 
Magnus William-Olsson
 
Min familj
 
Einar Petander
 
Riikka Heikkinen
 
Mats Halden
 
gamle Rolf som förlorade hunden, min vän (inte Leijonmarck-Rolfen)
 
Sufimystikern Ibrahim från Libanon i Björns trädgårds moské som alltid öppnar porten på morgonbönen, han är alltid först
 
Sufimystikern Hassan från Algeriet i Björn trädgårds moské som kallade mig "hare"
 
Eve Riimus
 
Bernie Carlsson
 
Edvard från Ukraina i Stockholms adventistkyrka
 
Janne Josefsson
 
Louise Azules med pojkvännen schamanen Jocke Lindqvist (är dom ännu ihop?)
 
Arja Larsen med familj
 
Erling Ekholt
 
Daniel Schytt
 
Kåre Lichtenberg
 
Dinah Schytt
 
Carl Forsberg
 
Mohamed Omar (Eddie Råbock)
 
Istvan Molnar
 
Andreas Björsten
 
Evy Söderman
 
Johan Nordgren
 
Helena Leijd
 
Peter Bonde
 
Bengt O. Björklund
 
Walter Dan Axelsson
 
Bo Lundell
 
Jukkis Sipponen
 
Janne Mäkinen
 
Pekka Pitkäjärvi
 
Juhana Lehmuskoski
 
Matti Nylund
 
Mats Nyman
 
Måns Broo
 
Jacob Israel
 
Josef Ask
 
Halvor Ottosen
 
Jannika Häggström
 
Robin Westenra from the "Seemorerocks" blog
 
Andris Fågelviskare
 
Johan Örlander
 
Greta Thunberg
 
Salme Haapanen-Peltonen (my girlfriend from Turku)
 
Helga Haapanen-Peltonen
 
Jonne Koivisto
 
Iivu Ma
 
Kaarlo Lehmuskoski (Anders)
 
Matias Gustafson
 
Ingrid Weckström
 
Daniel Norrback
 
Henrik Östman
 
Ingvar Dahlbacka
 
Jakob Dahlbacka med fru
 
Antoon Geels
 
Joel Halldorf
 
Patrik Hagman
 
Katarina Angel från Yttaro psykavdelning
 
"Gräsmannen" från Yttarö psykavdelning
 
Hans o. Lidia Gripenberg
 
Vladimir Laatikainen
 
Vladimir Grentz
 
Pastor Valeri från Kohtlajärve + ängelen från Kohtlajärve
 
 
 
(jag tror det blir plats för alla i skogen. Det är en stor öppning kring mitt plommonträ. Man kan slå lite med lien. Om vi trängs kanske vi ryms ett par hundra där)
 
Varma hälsningar, Skogsmannen
 
 

1. :,:Mun kanteleeni kauniimmin 
       taivaassa kerran soi.:,: / :,:
      :Ja uusin äänin suloisin
       mun suuni laulaa voi.:,:

2. :,:Oi halleluja rakkaalle
       mun Jeesukselleni!:,: / :,:
       Niin autuas on päivä se
       kun pääsen luoksesi.:,:

Melodia:

Toisinto kansansävelmästä. On youtubella

Teksti:

Kleofas Immanuel Nordlund 1871

 
 

Kommentarer

Postat av: MichaelcliSa

Publicerad 2022-11-24 01:19:53

Glow-Worm Boiler Service Deptford, SE8, Glow-Worm Boiler Servicing & Repairs, Call Now 020 3519 1525 [url=https://boiler-repairs-deptford.co.uk/glow-worm-boiler-service.html]Glow-Worm Boiler Service Deptford, SE8, Glow-Worm Boiler Servicing & Repairs, Call Now 020 3519 1525...[/url]

Postat av: AnthonyPhony

Publicerad 2023-01-25 13:27:19

Electric Boiler Repair in Cobham, Shorne, DA12. Call 020 8166 9967 now! [url=https://cobham-electricians.co.uk/electric-boiler-repair.html]Show more![/url]

Postat av: DeweyPoogs

Publicerad 2023-04-30 19:08:21

Trustworthy Handyman Services for All Your Property Needs [url=https://napoli24h.pl/profile.php?lookup=164176] Plumbing services>>>[/url]

Postat av: Frankpef

Publicerad 2023-06-04 22:58:46

We offer emergency boiler repairs to provide quick and efficient solutions when your heating system malfunctions unexpectedly. [url=https://www.306oc.co.uk/forum/member.php?action=profile&uid=51383] Slab leak repair!..[/url]

Postat av: Jasonmub

Publicerad 2023-06-30 06:47:47

Start Your Niche Affiliate Journey: Explore Our Niche-Specific Affiliate Programs
https://yaplink.com/affiliate?ref=92103

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lars Larsen

Born 1984 in Finland. Norwegian, lives in Stockholm, Sweden. Poet, ecotheologian and ecophilosopher (though not an academic such in both cases, although he studied theology for almost three years at Åbo Academy University), is also called "The monk" ("munken", he is monk in a self-founded monastery order, "Den Heliga Naturens Orden", "The Order of the Holy Nature"), he calls himself "Forest Man Snailson" (Skogsmannen Snigelson) because of certain strong ties to Nature and the animals, founded among other things through many years of homelessness living in tent, cot, cave and several huts in the Flaten Nature Reserve, the Nacka Reserve and "Kaknästornsskogen" outside of Stockholm. He debuted as a poet in 2007 with "Över floden mig" ("Across the river of me"), published by himself, he has also published an ecotheological work, "Djurisk teologi. Paradisets återkomst" (Animalistic theology. The return of paradise") on Titel förlag 2010. He has published the poem collection "Naturens återkomst" (The return of Nature) on Fri Press förlag 2018 together with Titti Spaltro, his ex-girlfriend. Lars's professions are two, cleaner and painter (buildings). Before he was homeless, but right now he lives in Attendo Herrgårdsvägen, a psychiatric group home for mental patients in Danderyd, Stockholm. His adress is: Herrgårdsvägen 25, 18239 Danderyd, Sverige. One can reach him in the comments section on this blog. His texts on this blog are without copyright, belonging to "Public Domain". He is the author of the texts, if no one is mentioned.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela