Forest Man

Lars Larsen's blog

Jag drömde igen en av de där superhärliga drömmarna

Publicerad 2021-03-20 19:23:00 i Antonie Frank Grahamsdaughter, Autobiographical notes, My books, Special dreams,

Natten till 20.3.2021 hade jag åter en av dessa superhärliga drömmar som jag har ibland. I drömmen förde ödet mig till ett märkligt möte i en Stockholmsförort, det var en förening som samlades igen. Föreningen bestod mest av invandrare, såsom börjat bli sed i Stockholmsförorter, och alla verkade känna alla i en oerhört varm gemenskap. Vad jag inte visste först var att alla kände till mig och nästan dyrkade mig på basen av filmen om mig, "Upproret", som släpptes i verkligheten 2020 på en filmfestival i Toronto av filmaren Antonie Frank Grahamsdaughter. För dem var jag en levande myt, och alla ville prata med mig. Där var en bosnisk-serbisk mor och dotter som jag tyckte jag kände igen, och jag frågade hela tiden om dem. 
 
Aldrig någonsin har jag upplevt så tät gemenskap som jag upplevde i den här föreningen. 
 
De flesta i föreningen, visade det sig, hade läst min självbiografi "Skogsfolket i Nackareservatet, del 1: Broder Tikka", som finns i verkligheten, och en man sa till mig att föreningen hade använt den som kursmaterial. 
 
Alla var oerhört vänliga mot mig, och jag kunde känna kärleken strömma mot mig från föreningsmedlemmarna påtagligt. 
 
När en av dem frågade varför jag inte skrivit en fortsättning på "Skogsfolket i Nackareservatet" svarade jag att jag inte hade kraft, att medicinerna jag åt gjorde att jag inte kunde arbeta, vilket är sant även i verkligheten. 
 
Mötet i föreningen öppnades med att alla sa sitt namn. Sedan råkade jag få omkull ett stativ med diverse material. Ett tag in i mötet skulle vi bekänna våra synder för varann, och jag ombads då bekänna mitt slarv med stativet. 
 
Hon bosnier-serbern som jag trodde att jag kände försvann ett tag in i mötet, och jag letade länge efter henne. Men jag var fullständigt överväldigad av allas kärlek till mig, detta hade jag aldrig förr upplevt. 
 
En man sade till mig att min självbiografi varit en mäktig tankeställare för honom. 
 
I slutet av mötet och i slutet av drömmen fick jag möta en ung kvinna som sade att hon också hade läst mycket, och att de hade advokater som jobbade med min sak. Och på slutet sa hon "Din morgon växer". När jag fick höra det var det som att mitt ansikte blev som smältande glas eller is, och jag brast i torr gråt. Sedan vaknade jag. 
 
 
Min kommentar till drömmen: Är jag mer älskad än jag tror och än det känns? Så kändes det i alla fall i drömmen, och jag tror drömmen speglade verkligheten på denna punkt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lars Larsen

Born 1984 in Finland. Norwegian, lives in Stockholm, Sweden. Poet, ecotheologian and ecophilosopher (though not an academic such in both cases, although he studied theology for almost three years at Åbo Academy University), is also called "The monk" ("munken", he is monk in a self-founded monastery order, "Den Heliga Naturens Orden", "The Order of the Holy Nature"), he calls himself "Forest Man Snailson" (Skogsmannen Snigelson) because of certain strong ties to Nature and the animals, founded among other things through many years of homelessness living in tent, cot, cave and several huts in the Flaten Nature Reserve, the Nacka Reserve and "Kaknästornsskogen" outside of Stockholm. He debuted as a poet in 2007 with "Över floden mig" ("Across the river of me"), published by himself, he has also published an ecotheological work, "Djurisk teologi. Paradisets återkomst" (Animalistic theology. The return of paradise") on Titel förlag 2010. He has published the poem collection "Naturens återkomst" (The return of Nature) on Fri Press förlag 2018 together with Titti Spaltro, his ex-girlfriend. Lars's professions are two, cleaner and painter (buildings). Before he was homeless, but right now he lives in Attendo Herrgårdsvägen, a psychiatric group home for mental patients in Danderyd, Stockholm. His adress is: Herrgårdsvägen 25, 18239 Danderyd, Sverige. One can reach him in the comments section on this blog. His texts on this blog are without copyright, belonging to "Public Domain". He is the author of the texts, if no one is mentioned.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela